Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı, geleceğin PR'cılarını yetiştirmekte; gerek kişilerarası, gerek kurumsal ve gerekse kamusal iletişimin efektif bir biçimde yürütülmesi için gerekli becerileri öğrencilerine kazandırmaktadır.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı Tanıtım broşürü için
tıklayınız.
İstanbul Gelişim Üniversitesi Aday Öğrenci sayfasına ulaşmak için
tıklayınız.
SIKÇA SORULAN SORULAR:
Neden İGMYO Halkla İlişkiler ve Tanıtım programını tercih etmeliyim?
İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı, dönemin mesleki ihtiyaçlarını karşılayan; geleneksel ve dijital medya ortamları üzerinden iletişim yönetimi faaliyetlerini yürütmek için gereken altyapıyı öğrencilerine kazandırmaktadır. Halkla ilişkilerin uzmanlık alanları ile reklamcılık alanına yönelik yönelik zorunlu ve seçmeli ders havuzları ile öğrencilerin gerekli donanımları elde etmelerini sağlamaktadır.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım programı mezunlarının kariyer olanakları nelerdir?
Halkla İlişkiler ve Tanıtım programı mezunları; tüm kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının iletişim departmanlarında, halkla ilişkiler ajanslarında, reklam ajanslarında, geleneksel ve dijital medya kuruluşlarında çalışabilmektedirler. Ayrıca Gazetecilik ve Radyo, Televizyon ve Sinema gibi diğer iletişim alanlarının istihdam alanlarında da çalışma imkanına sahiptirler. Mezunlarımız; kurumsal iletişim sorumlusu/yöneticisi, marka iletişimi sorumlusu/yöneticisi, iletişim yöneticisi, pazarlama iletişimi sorumlusu/yöneticisi gibi iletişim departmanlarının çeşitli pozisyonlarında görev alabilmektedirler. Ayrıca ünlü isimlerin, siyasi liderlerin iletişim danışmanlığı da yapabilmenin yanı sıra sosyal medya sorumlusu/yöneticisi olarak da mesleklerini icra edebilmektedirler. Dikey Geçiş Sınavı (DGS) akabinde önlisans eğitimlerini lisans eğitimi ile tamamlamaları halinde kaymakamlık sınavlarına da başvurarak kaymakam da olabilmektedirler.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım programında ne tür dersler verilmektedir?
Halkla İlişkilere Giriş, Reklamcılığa Giriş, İletişime Giriş, Davranış Bilimleri gibi temel oluşturmaya yönelik derslerin akabinde Halkla İlişkilerde Araştırma Yöntemleri, Halkla İlişkiler Uygulamaları, Marka ve Marka Yönetimi, Sosyal Medya, Beden Dili ve Etkili Konuşma gibi alana özgü uzmanlık dersleri verilmektedir. Ayrıca alan dışı seçmeli dersler ile öğrencilerimiz, ilgi duydukları harici programların derslerinden de alabilmektedirler.
Halkla İlişkiler, tanıtım ve reklam alanlarında çalışmak için ne tür yetkinliklere sahip olunması gerekmektedir?
Programımızı tercih edecek olan bireylerin iletişim kurmayı ve sosyalleşmeyi seven, kendisini ve çevresini iyi analiz edebilen, entelektüel birikimini geliştirmeye açık, empati kurabilen, prezentabl görünüşe önem veren bir yapıya sahip olmaları gerekmektedir. Ayrıca yabancı dillerini geliştirmeleri de önem arz etmektedir.