İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu - myo@gelisim.edu.tr

Halkla İlişkiler ve Tanıtım








 Yapay Zeka, Reklamcılık Sektöründeki Görev Tanımlarını Nasıl Etkileyecek?


Yapay zeka, gün geçtikçe gerek profesyonel yaşamda ve gerekse günlük yaşam pratiklerinde insan yaşamına gün geçtikçe daha fazla dahil oluyor.


İnsan yaşamını kolaylaştıran yapay zeka teknolojisinin, pek çok profesyonel alanda olduğu gibi reklamcılık alanında da çeşitli değişim ve dönüşümler yaratması bekleniyor. Söz konusu değişimlere reklamcılığın temel unsurlarından biri olan yaratıcılığı ortaya çıkaran reklamcıların görev tanımları üzerinden bakmak yerinde olacaktır.

Peki yapay zeka teknolojisinin reklamcılık sektöründe hangi görev tanımlarını ortaya çıkarması öngörülüyor?
  • Yapay Zeka Reklam Strateji Uzmanlığı: Yapay zekanın reklamcılık faaliyetlerinde yer almasını sağlayıp, reklam kampanyalarının verimliliğini ve hedef kitlelerin bu kampanyalara katılımını arttıracak çalışmalarda bulunacaklar. Reklamların hedeflenmesi, kişiselleştirilmesi, ölçülmesi süreçlerinde optimizasyonu sağlamak için yapay zekanın nasıl kullanılması gerektiğini belirleyecekler.
  • Reklam Odaklı Veri Bilimciliği: Reklam platformlarında üretilen verilerin ve bu verilerin üretimi için gerekli öncül verileri yönetecekler. Söz konusu verilerden hareketle doğru içgörülerin ve beraberinde etkili reklam stratejilerinin ortaya çıkmasını sağlayacaklar.
  • Yapay Zeka Reklam Etiği Yöneticiliği: Yapay zekanın reklam sektöründe yer alması ile birlikte bu yeni gelişme kapsamındaki gizlilik, şeffaflık, etik gibi konular ön plana çıkacaktır. Yapay Zeka Reklam Etiği Yöneticileri, reklamcılıkta yapay zeka kullanımına ilişkin etik konuların yönetilmesi ve sürdürülmesi süreçlerinde rol alacaklar.
  • Reklam Kişiselleştirme Uzmanlığı: Kitlesel medya aktarımlardan ziyade internet teknolojileri ile birlikte kişiselleştirme ön plana çıkmıştı. Bu uzmanlıkta kullanıcılara özgü ve birebir ilişkilerin tesis edildiği, kişiselleştirilmiş reklam kampanyaları oluşturmak üzere yapay zekadan yararlanılacak. Reklamlarda tüketici odaklılığı ve böylelikle tüketici memnuniyeti sağlanmaya çalışılacak.
  • Yapay Zeka Etkileşimli Reklam Tasarımcılığı: Çeşitli arayüzler ve platformlar aracılıyla reklamlar, dijital ortamlarda daha yaygın bir hal almaya devam ediyor. Bu süreçte kullanıcı dostu reklam deneyimleri yaratabilecek tasarımcılara ihtiyaç artacak. Tüketicilerin reklamlarla olan etkileşimlerini yapay zekadan yararlanarak düzenleyecek olan tasarımcılar reklam katılımını ve etkililiğini arttıracak.
  • Reklamcılıkta Müşteri Deneyimi Analistliği: Reklam kanallarında başarılı bir müşteri yolculuğu oluşturabilmek üzere veri analitiği, müşteri psikolojisi ve yapay zeka içgörülerini birleştirecek çalışmalarda bulunacaklar.
  • Dijital Reklam Dönüşüm Danışmanlığı: Yapay zeka ve dijital teknolojilerden yararlanacak olan reklam ajansları ve işletmelere; onların bu süreçlerinde rehberlik edip yardımcı olacak ve reklam stratejilerine yapay zekayı entegre edecek danışmanlardır.
Kaynaklar:
  • https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/pazarlamanin-metal-yakalisi/