İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu - myo@gelisim.edu.tr

Halkla İlişkiler ve Tanıtım








 Yapay Zeka Medya ve Reklam Sektörünü Nasıl Etkileyecek?


DORinsight tarafından gerçekleştirilen bir araştırmada yapay zekaya ilişkin tutumlar değerlendirildi. Elde edilen verilere göre yapay zekanın iş hayatını değiştirebileceği ve bireylerin iş süreçlerini hızlandırabileceği öngörülüyor. Ancak yapay zekanın insan yaratıcılığının önüne geçemeyeceği de araştırma verilerinden hareketle ortaya konuyor.


Yapay zeka, insan yaşamını kolaylaştıran çeşitli pratikler sunuyor ve sunmaya da devam ediyor. Gündelik yaşam pratiklerinden profesyonel iş yaşantılarına kadar pek çok alanda yapay zekadan faydalanmak mümkün. DORinsight tarafından yapılan araştırmaya göre yapay zekanın insan yaşamını değiştirip, dönüştüreceği ve yardımcı olacağı; ancak insanın yaratıcı özelliğinin yerine geçemeyeceği söyleniyor.

Yapılan araştırmada katılımcılara yapay zekanın ve robotların insanlığa yönelik bir tehdit oluşturup oluşturmadığı sorulduğunda; katılımcıların yüzde 39’u “Hayır”, yüzde 61’i ise “Evet” yanıtını vermiştir. Bu oran bireylerin yapay zekayı bir tehdit olarak algıladığını göstermektedir. Yapay zeka ile birlikte gizlilik ve güvenlik konusunda katılımcıların yüzde 83’ünün endişelerinin arttığı da gözlemlenmiştir. Ayrıca katılımcıların yüzde 88’i yapay zekanın işsizlik oranını arttıracağını ve yüzde 70’i ise yapay zekanın toplumsal eşitsizlik yaratacağını öngörmektedir. Bu oranlar, genel itibariyle yapay zekaya yönelik olumsuz tutumların hakim olduğu sonucuna ulaştırmaktadır.

Yapay zekanın medya ve reklam sektörü açısından etkisinin ne yönde olacağı sorulduğunda ise; katılımcıların yüzde 68’i olumlu, yüzde 32’si ise olumsuz bir etkinin söz konusu olacağını düşünmektedir. Olumlu görüşlerin çoğunlukta olmasının nedeni ise yapay zekanın iş süreçlerini hızlandıracağından kaynaklanmaktadır. Ancak iş süreçlerinde daha fazla yaratıcı iş çıkacağı konusunda ise olumsuz yaklaşım sergilenmektedir. Bunun yanı sıra sektörde işsizlik oranlarının artması ihtimali özellikle de 25-34 yaş arası katılımcılar için bir kaygı unsurunu oluşturuyor.


Kaynak
  • https://www.pazarlamasyon.com/yapay-zek-isleri-hizlandirir-ama-yaraticilikta-insani-gecemez-arastirma