Basit ama işlevsel ve sade bir çizgiyi temel alan minimalizm akımı moda sektörüne zamansız tasarımlar için bir alan açtı.
McKinsey danışmanlık şirketi tarafından yapılan moda endüstrisinde tüketici davranışlarına yönelik araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 58’i modada trend kavramının yerini zamansız tasarımların aldığına inanıyor. Yüzde 65'i ise uzun süre kullanabilecekleri ürünleri satın almayı planlıyor.
Moda Tasarımcısı Simay Kışlaoğlu tüketicilerin, pandemiyle birlikte trend ürünlerin yerine daha ekonomik ve kişiselleştirilmiş olan ürünleri tercih ettiklerini, toplumları kalıplaştıran trend ürünlerin yerini alan zamansız tasarımların, tüketicilerin beklentisini karşıladığını belirtiyor. Zamansız, kişiselleştirilmiş tasarımlar üretim sürecinde trend ürünlere göre oldukça fazla emek gerektirmektedir.
Detaylı bilgi için
tıklayınız.