İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu - myo@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu - myo@gelisim.edu.tr

İç Mekan Tasarımı








 Çocuk Oyun ve Aktivite Konteyneri; MiniKo


‘Dünyayı Verelim Çocuklara’ projesi kapsamında Nehir Özbey İç Mimarlık tarafından tasarlanan “MiniKo” Hatay ve Adıyaman’a ulaştırıldı. Ülkemizde yaşanan deprem sonucunda afetten etkilenen çocuklar için tasarlanmış aktivite konteynerları “Miniko” olarak adlandırıldı.


NOI ofisi tarafından okul öncesi çocukların depremin etkilerinden uzaklaşıp sosyalleşmesi ve kültürel gelişimlerinin desteklenmesi için “Dünyayı Verelim Çocuklara’’ sosyal sorumluluk projesi kapsamında oluşturuldu. Proje kişi, kurum ve derneklerden gelen bağışlar ile hazırlanarak Hatay ve Adıyaman illerimize toplamda dört adet “MiniKo” ulaştırarak faaliyetlerine başladı. “MiniKo’ lar” çocuklara bulundukları bölgelerin ihtiyaç durumlarına göre kreş ve oyun hizmeti veriyor.
 
Projenin amacı, depremden etkilenen çocukların sosyal ve kültürel olarak desteklenerek depremin psikolojik etkilerini azaltmak. Ayrıca çocuklar arasında fırsat eşitliği yaratarak gelişimlerine katkıda bulunmak.
 
“MiniKo” nun iç mekanın tamamı 21 m²’lik (3m x 7m) bir oyun ve etkinlik olarak planlanmış. İç mekanlarda ıslak hacim bulunmadığı için sosyal alan destek alanlarının yakınında konumlandırılması gerekir. Etkinlik alanları çocukların sosyalleşme, resim yapma, film izleme, kitap okuma, oyun oynamasına uygun olarak tasarlanmıştır. Birçok faaliyetin gerçekleşmesine imkan sağlayan konteyner, bir zaman çizelgesi üzerinden planlama yapılarak daha efektif kullanılması sağlamaktadır.
 
NOI tasarım ekibi, çocukların hayal dünyasını geliştiren, güvenli, esnek ve etkileşime açık mekan oluşturmayı hedefleyerek, konteyner etkisinden uzaklaştırılmış bir mekanda çocukların kendilerini bulacağı ve sosyalleşebileceği alanlar oluşturdu.
 
Mekan kurgulanırken, çocukların bedensel ve ruhsal gelişimleri dikkate alınarak, algısal ve bilişsel gelişimleri desteklenmesi sağlanmış. Mekan duvar yüzeylerinde fonksiyonel alanlar oluşturmak adına çıtalar yerleştirilmiş. Çıta içlerinde kara tahta, mıknatıslı pano, raflar, oyun duvarı, giriş bankı gibi alternatifli ürünler bulunmakta. Çocukların antropometrik ölçülerine uygun olacak şekilde oyun ve hareket alanları oluşturuldu.
 
İşlevsel ve dayanıklı mobilyalar tercih edilmiş. Duvar yüzeylerinde ve kumaş seçimlerinde ise çarpıcı renklere zeminlerde ise daha pastel tonlara yer verilmiş.