İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu - myo@gelisim.edu.tr


 "Uzaktan Çalışma ve İnsan Kaynaklarının Yeni Normali" Online Etkinliği Gerçekleştirildi

İnsan Kaynakları ve Kariyer Kulübü’nün organize ettiği "Uzaktan Çalışma ve İnsan Kaynaklarının Yeni Normali" başlıklı etkinlik Google Meet üzerinden gerçekleştirildi. Etkinlikte uzaktan çalışma ve insan kaynaklarının yeni normali başlığı altında pek çok konudan bahsedilirken, katılımcılara iş hayatı ve değişen süreçler hakkında bilgiler verildi.
Etkinlik konuğu İK Direktörü Beste ŞİRİN önümüzdeki 20 yılın trendlerini şu şekilde sıraladı:
1. Stratejik İK yaklaşımı
2. İK içinde bulunduğu işin genelini bildiği, fonksiyonların yöneticileri de birer İK yöneticisi olduğu,
3. Herkesin kendi işinin lideri olduğu
4. Çevik çalışma kültürü 
5. Esnek Çalışma modelleri 
6. Globalizasyon
7. Dijitalizasyon
8. Sadeleştirme
9. Stratejik İşgücü Planlama
10. Çalışanı iyi tanımak, ihtiyacını iyi anlamak ve bireysel motivasyon
11. Yeteneğin bulunması, geliştirilmesi ve elde tutulması
12. İç girişimciliğin teşvik edilmesi
13. İK ve teknoloji entegrasyonu
14. Doğal Kaynakların Tükenmesi yeni ve alternatif fikirlere ihtiyacı artıracak
15. Bireyselleşen Dünyada “Tek Kişilik İşgücü” Kavramı
16.Yeni çağın liderleri, dijital kabiliyetleri güçlü, açık iletişim kurabilen, güçlü network ve işbirlikleri yaratabilen ve vizyona katılımcı bağlılık sağlayarak ekiplerine ilham verebilen, girişimci liderler olacak.
17. Yeni İK Rolleri;
İK Analitiği Müdürü
İK Veri Bilimcisi / Baş Teknoloji Sorumlusu
Çalışan Deneyimi Uzmanı
Yetenek Kazanım Teknolojileri Seçme Başkanı
Aday Deneyimi Yöneticisi
Performans Koçu
Örgütsel psikolog
18. GİG çalışanlar. Çalışma biçimlerimiz değişecek, freelance çalışma ve uzaktan çalışma daha da artacak. 
19. Yaşam süresi uzadığı için emeklilik yaşı uzayacak.
20. İş 1.0, tüm profesyonellerin tam zamanlı çalışan olarak kapalı ofislerde çalıştığı dönem, İş 2.0 ise teknolojik gelişmeler sayesinde işin nerede ve ne zaman yapıldığı konusunda esnekliklerin olduğu dönem anlamına geliyor. Sırada İş 3.0 var.

“Başka bir iş dünyasına geçiyoruz” diyen konuğumuz, sürecin iyi analiz edilmesinin hem kurumlar hem de çalışanlar açısından oldukça önemli olduğunu belirtti.
Etkinlik soruların cevaplanmasının ardından, sona erdi.






Haberler

Tüm Haberler