Airbus, bu yakıt hücreli motor üretiminin yer ve uçuş testlerine ZEROe test uçağında önümüzdeki on senenin yarılarına doğru giriş yapacak. Yeni hidrojen teknolojileri üretimi için A380 MSN1 uçuş test uçağı, şu anda sıvı hidrojen tanklarını ve bununla alakalı dağıtım sistemlerini taşıyacak biçimde modifiye edilmesi gerçekleştiriliyor.
Bu durumla ilgili çeşitli açıklamalarda bulunan Airbus Sıfır Emisyonlu Uçaklardan Sorumlu olan Başkan Yardımcısı Glenn Llewellyn, “Yakıt hücreleri, sıfır emisyon amacımıza yaklaşmamıza yardımcı olacak potansiyel bir çözüm sağlayacak. Sıfır emisyonlu olan bir uçağın 2035 senesinde işleme girmesi için uygun ve uygulanabilir olup olmadığı öğrenmek maksadıyla bu teknolojiyi geliştirmeye ve test etmeye tamamen odaklanmış durumdayız. Ölçekte ve teknoloji amacımızı sağlarsak, yakıt hücreli motorlar hemen hemen 1.000 deniz mili menzile sahip yüz yolcu taşıyabilme hacimli bir uçağa güç sağlayabilir durumda olabilir. Bu teknolojiye yatırımı sürdürerek, 2027-2028 sürecinde geliştirmeye başlamayı düşündüğümüz ZEROe uçağımızın üretimi ile alakalı fikirlerimizi biçimlendirecek diğer seçenekleri değerlendiriyoruz.” dedi. Airbus, hidrojeni sıfır emisyonlu olan bir uçağa güç vermek için en hayali gerçeğe dönüştürecek verici alternatiflerden bir tanesi olarak adlandırılıyor. Çünkü yenilenebilir enerjiden üretildiğinde karbondioksit yaymaması ve en kritik yan ürünleri ise su olması.
Detaylı bilgi için tıklayınız.