Devletler akdettikleri ikili Hava Ulaştırma Anlaşmaları ile birbirlerine bazı özgürlükler tanımışlardır. Tarifeli seferlerde trafik hakları için özel bir iznin alınmasının gerekli olduğu Chicago Anlaşmasının 6. maddesi belirtmektedir. Buna göre trafik haklarının hududu ikili anlaşmalarla tayin edilmekte ve bunların kullanılması tarafların tayin edeceği havayolu şirketlerine bırakılmaktadır.
1. Trafik hakkı: (Transit Uçuş Hakkı) Uçağın anlaşmalı ülkelerin üzerinden iniş yapmadan, hava sahasını kullanarak uçuş hakkıdır.
2. Trafik hakkı: (Teknik İniş Hakkı) Bir ülkeye ticari amaçla olmayıp, yakıt alma ve bakım gibi nedenlerle teknik iniş yapma hakkıdır.
3. Trafik Hakkı: Uçağın kendi ülkesinden aldığı yolcu,yük ve postayı anlaşmalı başka bir ülkeye taşıma hakkıdır.
4. Trafik Hakkı: Uçağın başka bir ülkeden aldığı yolcu, yük ve postayı kendi ülkesine taşıma hakkıdır.
5. Trafik hakkı: Uçağın kendi ülkesinde başlayan ve biten bir seferde, ikinci bir ülkeden aldığı yolcu, yük ve postayı trafik hakkı veren üçüncü bir ülkeye taşıma yine bu ülkeden aldığı yolcu yük ve postayı ikinci ülkeye getirme hakkıdır.
6. Trafik Hakkı: Uçağın iki anlaşmalı ülke arasında yolcu yük ve kargoyu kendi ülkesine de iniş kalkış yaparak taşıma hakkıdır.
7. Trafik Hakkı: Uçağın kendi ülkesine İniş, kalkış yapmadan anlaşmalı iki ülke arasında yolcu yük ve kargo taşıma hakkıdır.
8. Trafik Hakkı: Bir taşıyıcının kayıtlı olduğu ülke dışında ancak kayıtlı ülkeden başlayarak bir başka ülke içinde iki nokta arasında yolcu yük ve posta taşıma hakkıdır.
9. Trafik hakkı: (Resmi Olmayan Trafik Hakkı) Bir uçağın başka bir ülke içindeki iki nokta arasında yolcu yük ve posta taşıma hakkıdır. 8. trafik hakkından farkı tamamen iç hat olarak gerçekleşir.