Kıyaslama yapmak gerekirse aynı anda şişirilen lastiklerde 4 kat gibi daha yavaş bir hava kaybı yaşanıyor. Bu da daha güvenli ve daha uzun ömürlü bir lastik sağlamış olmaktadır. Yuvarlanma direncinde kayıp yaşanmaması ise aracın yakıt tasarrufu yapmasını sağlayarak çevre içinde önemli bir durum haline gelmektedir. Yakıt tüketiminin düşmesi azalan emisyon oranları demek oluyor ve sera etkisi için olumlu bir durum yaratıyor.
Sürekli olarak şiş durumda bulunan lastiklerin ise aşınma durumu da minimuma inmiş olacaktır. Lastik ömrünün uzaması ise jant ve yürüyen aksam gibi tüm parçaların ömrünü uzatmaktadır.
Sadece lastik basınçları veya lastik kalitesi olumlu etki etmez. En büyük faydalardan ve güvenliklerden birisi ise araca uygun doğru ebattaki lastik seçimidir. Doğru ebat, doğru lastik ve doğru basınç değerleri sürüş güvenliği ve konforu için olmazsa olmazdır.
Lastik üreticileri tüm bunlara dikkate alarak son dönemlerde özellikle güvenlik, çevre ve tasarruf için tüm sürücülere nitrojen gazı kullanımını önermektedir. Bu kullanım yaygınlaşırsa eğer çok daha emniyetli ve konforlu lastikleri kullanan araç sayısı artacaktır ve genele yayılacaktır.
Haber detayı için
tıklayınız.