İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu - myo@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu - myo@gelisim.edu.tr

Otomotiv Teknolojisi








 Elektrikli Araç Bataryaları İçin Güvence: 100 Yıllık Fosfat Keşfi


Elektrikli Araç Bataryaları İçin Güvence: 100 Yıllık Fosfat Keşfi


Elektrikli araçların yaygınlaştığı bir döneme girdik. Sürekli olarak büyüyen bir sektör durumunda. Bu sektöründe ihtiyaçları hızla artışa geçmiş durumda ve bazıları için dünyamızda sınırlı kaynaklar bulunuyor. Norge Mining adındaki Norveçli madencilik şirketi, 70 milyar ton fosfat kayası gibi inanılmaz büyüklükte bir kaynağın Norveç’te bulunduğunu duyurdu. Sadece fosfat kayası değil bulunan maden içeriğinde titanyum ve vanadyum gibi minerallerde bulunmuştur. Bu minerallerde uzay ve savunma sanayisi için çok büyük önem taşımaktadır.

Fosfat kayasından elde edilecek fosfat mineralleri de güneş paneli, araç bataryaları ve de tarım için kullanılan gübre yapımında kullanılmaktadır.

Bulunan fosfat kayaları o kadar büyük ki tahmini olarak dünyamızın önümüzdeki 100 yıllık ihtiyacına cevap verebilir durumda. Çünkü şimdiye kadar bilinen verilerin toplamı yaklaşık olarak 71 milyar ton kadardı. Şimdiye kadar bulunan kaynakların tamamına yakını büyüklükte bir kaynaktan söz ediyoruz.

Bulunan fosfat kayası için aslında en büyük ürün gübredir. Çıkarılan miktarların yaklaşık olarak %90 kadarı tarımda kullanılmak üzere fosfor üretiminde kullanılıyor. Tabi ki elektrikli araçların kullandığı lityum-demir-fosfat piller için ve güneş panelleri içinde ciddi bir ihtiyaç söz konusu.



Şimdiye kadar bilinen kaynaklarda mevcut 71 milyar ton rezervleri yaklaşık olarak 50 milyar tonu Fas’ta bulunmaktadır. Bu durumda Avrupa birliğine bağlı ülkeler için kıtlık seviyesinde bir kaynak demekti. Ancak bu yeni keşif ile kıtadaki ülkeler için kritik öneme sahip bir durum oluştu ve endişeleri ortadan kaldırdı.



Önümüzdeki süreçte artık kayanın çıkarılması için gerekli çalışmalara başlanacak. Burada olumsuz durum ise rafinasyon sürecinde karbon yoğun bir süreç geçirilecek olması elbette. Bu nedenle rafinasyon süreci büyük oranda kıta dışında olacağı düşünülüyor.

Haber detayı için tıklayınız.