Web Tasarımı Ve Kodlama Programı Öğrencilerinden İki Kat Gurur! Öğrencilerin Fikri Mülkiyet Başvurusu Ve Uluslararası Kongre Başarısı!
 
 İGMYO, Bilgisayar Teknolojileri Bölümü, Web Tasarımı ve Kodlama Programında öğrencilerimin ders projelerini somut birer başarıya dönüştürmelerinden dolayı büyük bir heyecan yaşıyoruz.
2024-2025 Bahar döneminde, Öğr. Gör. Çisem YAŞAR tarafından verilmekte olan VTK252 kodlu İleri İnternet Programcılığı dersi kapsamında, öğrencilerimle birlikte geliştirdiğimiz "FİZİK DENEYLERİ SİMÜLASYON PLATFORMU" projemiz ile çifte zafer elde ettik.
	- 
		TÜRKPATENT Başvurusu: Geliştirdiğimiz bu yenilikçi çalışma için TÜRKPATENT ve Marka Kurumu'na fikri mülkiyet hakkı başvurumuzu gerçekleştirdik! Projemiz, TPMK 2025/014311 numarasıyla resmi sürecine başlamış oldu.
- 
		 Uluslararası Kabul ve Sunum: Aynı proje, uluslararası alanda da yankı buldu ve 11th International Azerbaijan Congress on Life, Engineering, Mathematical, and Applied Sciences’ta kabul edilerek başarıyla sunuldu. Çalışmamız, kongre kitabında şu başlıklarla yer aldı:
Türkçe: “Etkileşimli Simülasyonlarla Destekli Web Tabanlı Öğrenme Platformu: PhyLab”
İngilizce: “Web-Based Learning Platform Supported by Interactive Simulations: PhyLab”
 
PhyLab, fizik dersi içeriklerini dijital ortamda etkileşimli simülasyonlar aracılığıyla sunan, öğrenci motivasyonunu ve deneyimsel öğrenmeyi en üst seviyeye taşımayı amaçlayan web tabanlı bir öğrenme platformudur. Temel hedeflerimizden biri de eğitimde fırsat eşitliğini desteklemektir.
 
İlgili tam metni incelemek için: https://www.researchgate.net/publication/393160131_WEB-BASED_LEARNING_PLATFORM_SUPPORTED_BY_INTERACTIVE_SIMULATIONS_PHYLAB_ETKILESIMLI_SIMULASYONLARLA_DESTEKLI_WEB_TABANLI_OGRENMEPLATFORMU_PHYLAB
Kaynakça: Yaşar, Ç., Ballıkaya, A., Ertan, E. & Türlü, Y. (2025). ETKİLEŞİMLİ SİMÜLASYONLARLA DESTEKLİ WEB TABANLI ÖĞRENME PLATFORMU:PHYLAB. 11. Uluslararası Azerbaycan Fen, Mühendislik, Matematik ve Uygulamalı Bilimler Kongresi (pp.677-684). Bakü, Azerbaycan.
 
Bu Başarıların Mimarı Olan Değerli Öğrencilerim: Yusuf Türlü, Arda Ballıkaya ve Eray Ertan
Öğrencilerimi bu önemli süreçleri başarıyla yönetmelerinden, yenilikçi fikirlerini somut projelere ve uluslararası yayınlara dönüştürmelerinden dolayı gönülden tebrik ederim!
Bu süreçte destekleri için, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İGÜ MYO, İGU TTO ve Kuantum Patent A.Ş’ye teşekkür ederiz.