İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu - myo@gelisim.edu.tr

Moda Tasarımı








 Dijital Moda ve Metaverse


‘Metaverse’ terimi 2022 yılı itibari ile hemen hemen her markanın pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı. Çoğu sektörde olduğu gibi moda sektörü içinde önemli bir fırsat olarak görülüyor.


Moda endüstrisi metaverse dünyasına en hızlı uyum sağlayan sektörler arasında yer alıyor. 'Metaverse' terimi hemen hemen her markanın pazarlama stratejisinde yer almaya başladı. Metaverse evren ötesi anlamında bir kelimedir; artırılmış gerçeklik ile üç boyutlu bir sanal evrendir. Bu terimi ilk olarak Neal Stephenson, 1992 tarihli ‘Snow Crash’ adlı romanında kullandı ve burada ‘bilgisayar tarafından üretilen bir evren’ vizyonu ortaya koydu.

Hazır giyim markaları fiziksel dünyanın yanısıra dijital dünyada da bulunmaya başladılar. Özellikle pandemi dönemi ile birlikte gelen kısıtlamalar ile e-ticaret uygulamaları yapan markaların sanal ortama geçişi hızlanmıştır. Uluslararası çalışan çoğu hazır giyim firmaları metaverse mağazalarını açıyorlar ve avatarlar (sanal kimlik) için hazırladıkları giysileri sanal dünyada satışa çıkarıyorlar. Sanal mağazalar, AVM’ler, avatarlar için tasarlanan NFT giysiler moda sektörünün metaverse dünyasına geçişi için örnek olarak verilebilir.

metaverse


Metaverse ile tasarımların sanal ortamda kalıbının çıkarılması, dikilmesi, müşterinin sanal ortamda prova edilmesi, defileler yapılması ve sergilenmesi mümkün olmakta. Başka bir bakış açısıyla Metaverse’ün sürdürülebilir modaya da katkısı olduğu söylenebilir. Giysilerin sanal ortamda üretilmesi ve sergilenmesi, dünyanın en kirletici endüstrilerinden biri olan moda sektörünün çevresel zararlarının azaltılmasını sağlayacaktır.

Kaynak

https://fashionunited.com/search?keywords=metaverse