19. yüzyıldan itibaren, işyerlerinde çalışanların güdülenmesi ve motivasyonlarının iş verimliliğine etkileri konularında pek çok çalışma yapılmaktadır. İş verimliliği ve motivasyon konularında bir çok kuram geliştirilmiş olup bu kuramlar içerisinde en bilinenlerden olan Herzberg Kuramı ise Amerikalı Psikolog Frederick Herzberg tarafından geliştirilen Motivasyon - Hijyen Kuramı olarak bilinen Çift Faktör kuramıdır.
Herzberg Çift Faktör Kuramı, iş yeri çalışma düzeni ve verimliliğin sağlanması için çalışanların çok yönlü ihtiyaçlarının karşılanması temeline dayanmaktadır. Kurama göre çalışanların ihtiyaçları, hijyen ve motive edici faktörler olarak ikiye ayrılmaktadır. Hijyen faktörleri; şirket politikası, ücret, iş güvenliği, kişiler arası ilişkiler, denetim olarak sıralanırken; motive edici faktörler olarak tanınma, başarı, sorumluluk sıralanmıştır.