İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu - myo@gelisim.edu.tr

Hava Lojistiği








 Sabiha Gökçen Havalimanı ‘’Yılın Dijital Havalimanı’’ Ödülüne Layık Görüldü


Bluesky Awards, 2022 yılına yönelik olarak İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanını “Yılın Dijital Havalimanı” olarak seçti.


Bu doğrultuda Türkiye’de yer alan ikinci en büyük havalimanı olan Sabiha Gökçen’in havacılık endüstrisindeki başarısı bir kez daha tescillenmiştir.

2022 yılı içerisinde Amerika, Kanada, Almanya, İtaya, Çin, Arap Emirlikleri ve Tayland’ın da dahil olduğu, dünya genelindeki 11 ülkenin başvurularının yer aldığı global havacılık ödülleri İstanbul Taksim’de gerçekleştirilen törenle sahiplerine verildi. İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı adına “Yılın Dijital Havalimanı” ödülünü IT Direktörü İsmihan Baysal Anderson kabul etti.

Törende Anderson ödüle yönelik olarak “Bu ödül bizim adımıza oldukça gurur veriyor. 7 gün 24 saat yolcularımızın deneyimi ve güvenliğine yönelik olarak çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Çabalarımızın takdir edilmesi bizim daha da fazla motive olmamızı sağlıyor. Umuyorum çok daha güzellerini de başaracağız” dedi.

Elde ettikleri ödülle ilgili İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı CEO’su Berk Albayrak ise dijital yatırımlarının altını çizerek şu açıklamalarda bulundu:

‘’İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı, uçuşların takip edilmesinden avantajlı kampanyalara değin, rahat ve aynı zamanda keyifli bir yolculuğa yönelik olarak ihtiyaç duyulan bütün faaliyetleri mobil uygulamalar aracılığıyla yolcularına sağlamaktadır. Buna çipli kimlik kartlarıyla sağlanan seyahat teknolojileri de dahil edildi. Bu sistem, Check-in işlemlerini gerçekleştiren yolcuların, biniş kartına ihtiyaç duymadan kendilerine sunulan çipli kimlik kartları sayesinde uçuşlarına çok daha hızlı ve rahat bir şekilde gitmesine olanak sağlamaktadır. Bu uygulama da, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı ile Pegasus’un işbirliğiyle dünyada ilk olarak gerçekleştirildi. Yolcuların, yer hizmetleri çalışanlarına ihtiyacı olmadan işlemlerini kendilerinin gerçekleştirmesine olanak veren kimlik kartıyla yolculara boarding, kendi bagaj etiketini üretme ve bu etiketi yapıştırıp bagaj sistemine teslim etme imkanı veriliyor. Bu çipli kimlik kartı uygulaması, seyahat teknolojisinde müşteri memnuniyetinin yükselmesini sağlamıştır. Bu sayede işlemlerini çok daha kolay ve kısa zaman diliminde gerçekleştiren yolcular rahat bir şekilde uçuş kapılarına ulaşmaktadır. Dolayısıyla bizler de yönetim olarak havalimanında oluşan kuyruk sürelerini azaltmış oluyoruz”.