İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu - myo@gelisim.edu.tr

Hava Lojistiği








 Hitit Sayesinde Kargolar da Teknolojiye Kavuştu


Myanmar Havayolları (MAI), Hitit’in rezervasyon ve kargo hizmetlerine yönelik olarak kullandığı kargo yazılım çözümü olan Crane CGO’yu kullanmaya başladı. Bu sayede MAI, daha öncesinde manuel şekilde yürüttüğü kargo süreçlerini artık dijital olarak gerçekleştirebilecek.


Hitit firması, teknolojik çözümlere yönelik olarak yolcu hizmetlerinde dünyanın en önemli hizmet sağlayıcıları arasında yer alıyordu. Şimdi bu başarısını kargo alanında da sürdürüyor. Myanmar kapsamındaki en büyük özel hava yolu şirketi olarak kabul edilen Myanmar Uluslararası Havayolları (MAI), Hitit firmasıyla yaptığı ortaklığı geliştirerek artık kargo faaliyetlerine yönelik olarak da Hitit’ten destek almaya başladı. 
 
Hava yolu taşımacılık faaliyetlerinde MAI’yi dijital uygulamalarla buluşturarak ona hız ve çeviklik sağladıklarını ifade eden Hitit Ulaştırma Çözümlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Atilla Lise, konuyla ilgili olarak şu açıklamalarda bulunmuştur:

"2019 yılının sonuna doğru geliştirmek üzere çalışmalarına başladığımız kargoya yönelik bu dijital çözüm, Crane grubunun en önemli unsurlarından biri oldu. Hava kargo faaliyetlerine dair en geniş ve aynı zamanda da eksiği olmayan bir çözüm sağlamaya yönelik odağımızla hava yolu firmalarının hem ulusal hem de uluslararası kapsamdaki faaliyetlerine dair çözümler sağladık. Kargonun kabul edilmesinden son teslimat noktasına dek hava kargo lojistiğinin her aşamasını kapsayan çözümlerimiz sayesinde tüm sürece teknoloji sağlıyoruz.’’

Hava lojistiğinde pandeminin çok kritik bir rol oynadığına da değinen Lise, sözlerini şu şekilde sürdürmüştür:

"Havayolu firmaları yolculara getirilen kısıtlamalar dolayısıyla iş modellerinin yelpazesini genişleterek operasyonel anlamda sürdürülebilirliği gerçekleştirmenin önemini kavradı. Bu hususta biz havayollarına iki farklı imkan sunduk. İlk sunduğumuz olanak manuel şekilde gerçekleştirdikleri uygulamaları teknoloji ile buluşturmak oldu. İkinci olanağımız da şu ana kadar yolcu taşımacılığı yapan firmaları yeni operasyonlarla tanıştırmak oldu. Bunu da hızlı bir şekilde gerçekleştirerek şirketin büyümesini sağlamakla birlikte partnerlerimizi de geliştirdik. Pandeminin ardından oluşan süreçte artık havayollarını, bu sektörün ihtiyacının olduğu teknolojiyle buluşturmaya yönelik çalışmalarımızı sürdüreceğiz.’"