2021 yılında Facebook’un adını “Meta” olarak güncellemesi ile gündeme yerleşen kavram, iletişimsel boyutla bakıldığında yeni bir kamusal alan oluşturuyor. Kurumlar ya da markalar ile hedef kitleler arasında karşılıklı anlayış, ortak zemin, ortak fayda gibi soyut değerleri sağlamak için stratejik bir biçimde ilişkilerin yönetildiği halkla ilişkilerde yeni bir kamusal alan olarak metaverse’ü ele almak mümkün. Halkla ilişkiler uzmanlarının çalıştıkları kurumlar ya da markalar ile hedef kitleleri arasında iletişim kurabilmeleri için yeni bir platform niteliğinde karşımıza çıkıyor.
Covid-19 Pandemisi ile birlikte hayatımıza daha da yerleşen sanal ortamlar, hedef kitlelerin yoğun bir biçimde vakit geçirdikleri alanlar. Hedef kitleleri yakalamak ve onlarla iletişim kurarak uzun vadeli ilişkiler tesis edebilmek için metaverse bir platform alternatifi oldu. Dijital ortamın kişiselleştirmeye, interaktifliğe olanak tanıyan yapısı ile birlikte düşünüldüğünde halkla ilişkiler faaliyetlerinin metaverse üzerinden yürütülmesi birtakım avantajlar sağlayabilmektedir. Bu bağlamda halkla ilişkiler uzmanlarının kurumlar ya da markalar için metaverse içerisinde konumlandırmada bulunmaları, bu sanal ortama yönelik stratejiler geliştirmeleri; hedef kitlelerine erişmelerine ve hedef kitlelerle ilişkilerini etkili bir biçimde yürütmelerine yardımcı olabilir.
Kaynaklar:
-
Arıcı, A. (2024). Meta Dil ve Metaverse Kavramları Çerçevesinde Yeni Nesil Halkla İlişkiler. Dijitalleşme Bağlamında Birey, Toplum ve İletişim, 31 (Erişim adresi: https://books.google.com/books?hl=tr&lr=&id=x3maEAAAQBAJ&oi=fnd&pg=PA31&dq=metaverse+halkla+ili%C5%9Fkiler&ots=Y0ud3vfRJ1&sig=_-RNtfcDYwdnWwDktyKXF-PFyKs; 22.05.2023).