İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu - myo@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu - myo@gelisim.edu.tr

Halkla İlişkiler ve Tanıtım








 Covid-19 Döneminde Kriz İletişimi


Koronavirüs pandemisiyle birlikte online olarak eğitim faaliyetlerini sürdüren üniversitelerde öğrencilerin eksiksiz ve şeffaf bir şekilde bilgilendirilmesi ve stratejik kriz iletişimi daha önemli hale geldi.



Öğrencilerin bu dönemde yaşadıkları korkuları ve endişeleri, toplumdaki panikleri gidermek,  sürekli, etkileşimli, kesintisiz iletişim ve bilgi akışını sağlamak için öğrencilerle üniversite öğretim görevlileri ve öğretim üyelerinin senkron (canlı) dersler yapması, online görüşmelerin gerçekleştirilmesi kriz iletişimine fayda sağladı. Dünya Sağlık Örgütü’nün Salgın İletişim Rehberi’nde de belirttiği gibi şeffaflığın toplumda güveni artırarak, paniği azalttığı üniversite kriz iletişim yönetim süreçleriyle de gözlemlendi. Kriz halkla ilişkiler literatüründe gerginlik, endişe, güvensizlik, bitkinlik, korku, yalnızlık, aşırı tepki, öz savunma gibi duygulara sebep olan, bireylerde veya kurumlarda gerilim yaratan durum olarak tanımlandı.

Üniversite öğrencilerinin ve öğretim üyelerinin gerek sınav dönemi gerekse online dersler sırasında internet bağlantı problemi gibi endişelerini azaltmak için internet ihtiyaçlarını kamu kurum ve kuruluşlarına giderek karşılayabilecekleri açıklandı. Koronavirüs döneminde eğitimde mesajların açık, anlaşılır, dürüst, tarafsız, şeffaf ve yapıcı olarak aktarılması başarılı bir kriz iletişiminin temel bileşenleri oldu.