Türk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği ve Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu Türkiye’den Çin’e ihracatın arttırılması çalışmaları kapsamında mevcut durumda Çin’e ihracat yapan üye firmaları ile gerçekleştirdiği anket çalışması raporunda Çin ile dış ticarette gelinen son durumun aktarıldı. Anket, 1 ila 50 milyon dolarlık ihracat bedellerine ulaşan ve 20 yıldan uzun süredir faaliyet gösteren büyük ölçekli şirketlerin üst düzey yöneticileri ile yapıldı.
Çin ile yapılan ihracat işlemlerinde karşılaşılan sorunların başında; % 40 ile lojistik kaynaklı konular gelirken bunu % 35 oran ile Çin’deki yasal düzenlemeler, % 30 ile finansman sorumları, % 25 ile pazara giriş koşullarının yarattığı sorunlar, % 20 ile diğer sorunlar, % 15 ile gümrüklerden kaynaklanan sorunlar ve % 5 ile bitki sağlığı ve sağlık ile ilgili problemler olduğu ve
Türk ürünlerinin bilinirliğinin düşük olduğu ifade edildi.
Katma değeri yüksek ürün geliştirme ve ihraç̧ etme süreci ile ilgili komite kurulup ihracatı arttırma potansiyeli için firmalar arası iş birliğinin arttırılması ve özellikle üst grup ürünlerde ‘Made in Turkey’ etiketi ile satış yapılarak
Türk ürünlerinin bilinirliğinin arttırılması ile ilgili çalışmaların yapılması gerektiği belirtildi.
Detay haber için
tıklayınız