İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu - myo@gelisim.edu.tr

Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon








 Üç Boyutlu Bilgisayar Destekli Canlandırmanın Eğitim Amaçlı Kullanımı


Eğitim ve öğretim, günümüz dünyasının en önemli sorunlarından birisi olmakta ve genç kuşakların bu süreçlerinin nasıl planlanacağı dünya üzerinde süregelen tartışmaların en başında yer almaktadır. Bu amaçla oluşturulan modeller, gelecek neslin bilgi hazinesine ve daha uzun vadede ise dünya kültür mirasına doğrudan etki etmekte ve çağdaş düzene uygulamayan modeller üzerinde yürütülmesi, her anlam ve her yapıda toplumun gelişmesini kısıtlayacak ve toplumsal ilerlemeyi engelleyecek belirgin bir durum teşkil etmektedir.


Oysa eğitim ve öğretim, çağdaş araçlarla sürekli olarak kendisini yenilemeli ve güncelleyebilmelidir. Bu yaklaşımda, dünya üzerinde 3 (üç) boyutlu canlandırma ya da bunun daha ileri boyutlarında, sanal gerçeklik temelli yenilikçi yöntemler uygulanmaktadır. Bilgisayar destekli canlandırma ile hazırlanan örnekler, hem işitsel hem de görsel araçların birlikte kullanımını (çift yönlü olarak) sağladığından klasik eğitim modellerine göre daha etkin olmaktadırlar. (Bir resmin bin sözcüğün açıklamak istediği yaklaşımın yerini tutması gibi.) Çocuklara yönelik hazırlanan eğitim amaçlı canlandırmaların yazınsal içerikleri kadar, yine aynı şekilde çocuklar üzerinde doğru ve sağlıklı etkiler bırakabilmeleri adına görsellik ya da görsel tasarımlarda çok büyük önem kazanmaktadır. Bir çocuğun gelişim evreleri göz önüne alındığında, belli bir aşamadan sonra “bağımsız ve tarafsız bir şekilde karar verebilecek doğrultuda” bilgisayar destekli canlandırmalarla değil ulusal; uluslararası, küresel ve hatta evrensel bilgilerle donatılması gerekir.

Kaynak