İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu - myo@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu - myo@gelisim.edu.tr

Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon








 Motion Capture Nedir?


Günümüzde film, video oyunları ve animasyon gibi görsel medya alanlarında gerçekçilik ve etkileşimlilik giderek önem kazanmaktadır. Bu talep, sanatçıları daha yaratıcı ve gerçekçi eserler ortaya çıkarmaya teşvik etmektedir. İşte tam da bu noktada motion capture (hareket yakalama) teknolojisi devreye girmektedir.


Motion capture, gerçek dünya hareketlerini dijital ortama aktaran bir teknolojidir ve sanat dünyasında devrim niteliğinde bir etki yaratmıştır. Motion capture, bir oyuncunun veya hareket eden bir nesnenin gerçek dünya hareketlerini ölçen ve dijital ortama aktaran bir teknolojidir. 

Bu teknoloji, özel kameralar, sensörler, işlemciler ve yazılımlar kullanarak gerçek zamanlı olarak hareket verilerini yakalar ve bir bilgisayar ortamında canlandırılabilir hale getirir. Bu sistem, hareket eden nesneler üzerine yerleştirilen küçük sensörler veya takip noktaları aracılığıyla hareket verilerini yakalar. Bu sensörler, 3D pozisyon, hız ve eğim gibi verileri hassas bir şekilde algılar ve bir bilgisayara ileterek hareketi dijital olarak kaydeder. Kaydedilen veriler, bir karakter veya nesnenin hareketini taklit etmek için kullanılabilir. Bu teknoloji, sanat dünyasında bir dönüm noktası olarak kabul edilmektedir.

Film endüstrisinde, aktörlerin hareketlerini canavarlar, yaratıklar veya diğer hayali karakterlerle birleştirmek için kullanılır. Bu sayede, aktörlerin canlandırdıkları karakterlerle daha organik bir etkileşim içine girebilmeleri sağlanır. Aynı şekilde, video oyunlarındaki karakterlerin daha gerçekçi hareket etmesini ve oyuncularla daha doğal bir bağlantı kurmasını sağlar. Motion capture, aynı zamanda animasyon dünyasında da büyük bir etki yaratmıştır. Çizgi film ve bilgisayar animasyonu üretimlerinde, karakterlerin daha gerçekçi ve akıcı hareket etmesi sağlanır. Animatorler, gerçek aktörlerin veya hareket eden nesnelerin hareketlerini yakalayarak bu verileri dijital karakterlere aktarabilirler. Böylece, karakterlerin jest ve mimikleri daha inandırıcı hale gelir.