Bu tekniklerden bazıları şunlardır;
-
Sayısal kesilmiş parça animasyonu
Bu uygulamanın gelenekselliğinde, kağıt veya karttan kesilmiş kare kare animasyonlu kuklaları kullanılır. Sayısal teknikte ise bu kuklalar gerçektir ve sayısal olarak tasarlanıp hareket ettirilir. Böyleliklede zamandan tasarruf edilmiş olunur.
-
Kağıtsız animasyon
Geleneksel animasyona benzer ancak fiziksel olarak kağıt kullanımı gerekmez. Karekterler, arka planlar ve daha fazlası örneğin bir elektronik çizim tabletinde elle çizilebilir.
Daha sonra tabletteki oluşum bilgisayara aktarılarak işlem animasyon anlamında devam eder.
3. 3B animasyon
Öncelikle 3B karakter, model veya nesne yaratıp bunun için sanal iskelet oluşturulması
gerekir. Daha sonra kukla gibi animasyonu oluşturulabilir. İskelet noktaları 2B animasyona benzer şekilde hareket ettirilebilir, ancak daha gerçekçi sonuçlar elde edilir.
4. Hareket yakalama
Canlıların ve bazı nesnelerin gerçekçi hareket etmelerini sağlamak için bu teknik çoğu filmde ve TV dizisinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Genellikle bir aktörün performansı kayıt edilir ve bu bilgiler hareketli 2B veya 3B karaktere uygulanarak hareketin düzgün olması sağlanır.
5. Hareketli grafikler
Bunlar 1960'lara kadar yakın bir tarihte filmlere giriş sekansının parçası olmalarıyla
ünlüydü. Şekiller ve metinler, hikaye anlatımına yardımcı olmak için animasyonludur.
(Genellikle atmosferik müzik kullanımı ile gerçekleşir.) Tipografi animasyonu ve stop motion animasyonda bu tekniklerden bazılarıdır.
Kaynak