Bilgisayar Üretimli İmgeleme (CGI) daha genel bir terim olarak hem
statik hem de
dinamik görüntüleri kapsar. Bilgisayar animasyonu ise yalnızca hareketli görüntüleri ifade eder.
2 boyutlu bilgisayar grafikleri hâlen üslup, düşük bant genişliği (bitiş ve başlangıç frekans değerlerinin farkının küçük olması) ve daha hızlı gerçek zamanlı uygulamalarda kullanılmasına karşın, modern bilgisayar animasyonu genellikle
3 boyutlu bilgisayar grafikleri kullanır. Bazen animasyonun hedefi
bilgisayarın kendisi bazen de filmdir. Bilgisayar tarafından üretilen animasyonlar, diğer
fiziksel tabanlı süreçlerden daha kolay kontrol edilebilir çünkü ekranda olan her şeye kullanılan işletim sistemi ve yazılım hakimdir. Efekt çekimleri için minyatürler oluşturulabilir veya kalabalık sahneler için ekstra fenomenleri dahil edebilir. Çünkü herhangi bir
teknolojiyi kullanarak gerçekte mümkün olmayacak görüntülerin oluşturulmasına izin verir. Ayrıca, tek bir grafik sanatçısının
aktörlere, pahalı set parçalarına veya
sahne kullanmasına gerek kalmaksızın bu tür içerik üretmesine izin verebilir. Hareket
yanılsaması oluşturmak için,
bilgisayar monitöründe bir görüntü görüntülenir ve art arda buna benzer ama zamanla biraz ilerlemiş (genellikle 24 veya 30 çerçeve/ saniye hızında) yeni bir görüntü ile değiştirilir. Bu teknik, hareket yanılsamasının
televizyonda ve hareketli görüntülerde kullanılmasıyla aynı tekniktir. Bilgisayarlı animasyon hayal gücüne ve bu gücün sınırlarına açıktır. Bunu belirleyen ise kullanılan donanım ve üstünde çalışan yazılımdır. Detaylı bilgiler için linke tıklayabilirsiniz.
Kaynak:
https://tr.wikipedia.org/wiki/Bilgisayar_animasyonu