Avrupa bölgesinde 31 Ekim’de başlayan haftadaki koltuk sayısı 25,1 milyon oldu. Bu 9 Mayıs 2022 haftasından bu sürece kadar en düşük seviye olarak belirlendi. Avrupa’daki koltuk potansiyelindeki toparlanma, Mayıs 2022’nin ortasından bu döneme kadar yüzdesel olarak 2019’un en alt seviyesine gerileme gösterdi. 31 Ekim 2022 haftasında havayollarının sağladığı koltuk miktarı 2019’daki aynı haftanın yüzde 84,4’üne ulaştı. Bu rakamda pandemi süreci öncesine nazaran yüzde 15,6’lık eksiklik olduğunu gösteriyor. Avrupa, hacminin 2019 senesine göre yüzde 27,5 altında kaldığı Asya Pasifik’in üzerinde, bölgesel sıralamada beşincilikte bulunuyor.
Avrupa’nın 2019 seviyelerinin yüzdesi olarak koltuk miktarları 26 haftanın en alt seviyesinde bulunmasına nazaran, kapasite toparlanması genel anlamda beş aydan fazla olan aralık içinde bulunuyor. Bunun yanı sıra, son rezervasyon verileri, USD’nin gücünün Euro bölgesinden farklı pazarlara olan arzı azaltmada katkıda bulunan bir etken olduğunu gösteriyor. 2019’a göre 4,7 milyon daha az koltuk Avrupalı havayollarının bu hafta 25,1 milyon koltuğu bulunuyor. 2019’un aynı haftasındaki 29,8 milyona nazaran yüzde 16 düşüş sağladı. Avrupa’daki koltuk hacmi, 2019’a nazaran, 2022’nin birinci çeyreğinde yüzde 74, ikinci çeyreğinde yüzde 84, üçüncü çeyreğinde ise yüzde 87 olarak gerçekleşme sağladı. Dördüncü çeyrekte yüzde 86’nın üzerinde ve 2023’ün birinci çeyreğinde ise yüzde 90’ın üzerinde olması tahmin ediliyor. 31 Ekim 2022 ile başlayan süreçte, OAG programlarına ve CAPA koltuk konfigürasyonlarına göre toplam Avrupa koltuk kapasitesinin 25,1 milyon olması hedefleniyor.
Detaylı bilgi için
tıklayınız.