Ülkemizde de bu yönde adımlar artarak devam etmektedir. Küçük büyük pek çok aracın artık içten yanmalı motora sahip olmayan versiyonlarını görmeye başladık. Son dönemlerde ilk elektrikli otomobil markamız olan TOGG piyasaya çıktı. Şimdi de sadece karayolu için değil aynı zamanda demiryolu içinde elektrikli araçları görmeye başladık.
Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii AŞ (TÜRASAŞ), TÜBİTAK RUTE ve TCDD Taşımacılık ile ortaklaşa tasarımı yapılan geliştirmesi süreçleri gerçekleştirilen ve ülkemizin ilk yerli ve milli tamamen elektrikli Anahat Lokomotifi E5000 raya indirildi. TÜRASAŞ’a ait Eskişehir fabrikasında üretimi yapılan tamamen yerli bu lokomotif için ilk hareket edişine özel bir tören gerçekleştirildi. İsimlendirme olarak E5000 tercihi yapılan lokomotifin isminin açılımı ise “Eskişehir 5000” olarak belirtildi.
Elektrikli anahat lokomotifi 5000 kW gücünde ve maksimum 140 km/h’lik oldukça iyi bir sürate sahiptir. Avrupa standartlarına uygun olarak üretilen lokomotif Avrupa Birliği demir yollarında kullanıma uygun olan sertifikalandırmalara da sahiptir. Bu sayede ihracat anlamında da önemli bir beklenti vardır.
E5000 tamamen elektrikli anahat lokomotifi, ilklerin olduğu bir araçtır. Tamamen yerli bir araç gövdesine, ilk tamamen yerli bujiye ve ilk tren kontrol ünitesine sahip araç aynı zamanda en güçlü elektrikli motora sahip elektrikli lokomotif olmaktadır.
E5000 için yapılan planlama neticesinde ülkemizin 10 yıllık ihtiyacını yani 500 adetlik araç ihtiyacını karşılayacaktır. Bu lokomotifler için ithalat ücreti olarak verilecek 2 milyar euro’luk rakam ise kendi bünyemizde kalacaktır.