Havacılık denildiğinde motorların üretimi en kritik ve zor dönemeçlerinden biridir genel sürecin. Dünya’da gerçek anlamda uçak motoru üreticilerinin de sayısı oldukça azdır. Bu yüzden yapılan bir yenilik Dünya çapında ilgi uyandırır ve teknik anlamda detaylara dikkat edilir.
Rolls-Royce ise uçak motoru denildiğinde belki de akla ilk gelen şirketlerden birisidir. Bunu sağlamak için elbette büyük bir deneyim ve Ar-Ge yatırımları gerekmektedir. Şirket sürekli olarak gelişime devam etmektedir. Ultra boyutlarda denilebilecek UltraFan motoru içinde ilk yer testlerinin başarıyla tamamlandığını paylaşan şirket test verileri hakkında da teknik detaylara yer vermiştir.
Güncel olarak aktif hizmetteki bütün büyük uçakların motorlarına kıyasla en az yüzde 10 daha verimli bir motor olduğu belirtmektedirler. Bunu test verileri ile de desteklemektedirler. Motorun malzeme seçiminde ise Titanyum ve karbon kompozit malzemelere ağırlık verilmiştir. Test verileri ve planlamada bir aksilik olmaması durumunda ise planlanan hedef tarih 2030 yıllarında uçaklarda kullanımın aktif bir şekilde başlamasından yanadır.
UltraFan adı verilen ultra büyük motor için şimdiye kadar ki en büyük çapta (3.56 metre) kanatlar kullanılmıştır. Bu göz korkutucu büyüklükteki kanatlar için ise karbon kompozit malzeme imalatta kullanılmıştır. Kanatların ise mn burun bölümlerinde dayanaklılığı arttırmak ve esneklik sağlamak adına titanyum malzemeden destek alınmıştır.
Motorun ana fanının arka bölümünde bulunan türbinler ise minimal düzeyde tutulmuştur. Bu sayede havanın hacimsel olarak büyük bir akış sağlaması sağlanmıştır. UltraFan motoru için 25000 lb’den (111 Kilonewtons) neredeyse 110000 lb’ye (489 Kilonewtons) kadar bir değişkenlikte itme gücü sağlayabilecektir.
Tasarımda yapılan büyük değişimler ve optimizasyonlar sayesinde şirket motor için benzerlerine kıyasla % 35 daha az ses oluşturacağını belirtmektedir.