Havaş tarafından, ihracata yönelik gönderilerin kabul edilmesi sürecinde karşılaşılan araç trafiğinin kontrolünün sağlanabilmesi, hali hazırdaki gelen araçlara manuel olarak sıra verildiği takdirde geldikleri ana dair ortaya çıkan beklemeye yönelik sürelerin ve bunlara benzer hususların oluşturduğu yoğunlukları engellemek için ihracata yönelik kargo gönderilerin kabul edilmesi sürecinde iyileştirilmelerin yapılmasına dair yeni kararlar alınmıştır. Bu doğrultuda karşılaşılan problemlere dair lojistik sektörünün dijitalleştirilmesiyle beraber söz konusu uygulamaların daha da iyileştirilmesine fayda sağlayacak olan ‘Online Araç Randevu Sistemi’ uygulaması geliştirilerek ekim ayının ilk haftasından itibaren İstanbul Havalimanı HAVAŞ Geçici Depolama Yeri’nde hizmete sunulmuştur. Bu uygulama dolayısıyla hem şirketler hem de acenteler henüz alana ulaşmanın öncesinde müsait olunan saate randevuyu gerçekleştirerek kargosu gerçekleştirilecek nakliyesi alana ulaştığı zaman herhangi bir şekilde beklemeye gerek olmadan yük boşaltmamın yapıldığı alandan hizmet alarak ardından gerek duyulan aşamaları sürdürebilecektir.
Randevuların alınabilmesi amacıyla kullanıcılara yönelik tanımlamaların oluşturulabilmesi için Havaş Antrepo Şefliğine müracaat edilebilir. Uygulamayı kullanmayan yahut online sistemden kaydını gerçekleştirmeyen müşteriler, randevusu olan müşteriler için sunulan yük boşaltma kapılarının haricinde yer alan diğer kapılardan işlemlerini gerçekleştirebilmektedir.
Kaynak