İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu - myo@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu - myo@gelisim.edu.tr

Grafik Tasarımı








 Logo Tasarım Trendlerinde En İyi Beş Özellik Seçildi


2022 yılı ile hem yeni başlangıçlar yapıldı hem de logo tasarımlarında yeni trendler ortaya çıktı. Eğer bir logo tasarlayacaksanız logonun sahip olması gereken en önemli özellik zamansız olmasıdır. Kurumlar ve sahip oldukları markaları rekabet içindeyken yeni bir logonun da rekabette öne çıkması için 2022’nin en iyi beş logo tasarım trendleri nedir bilmek gerekli midir?


Logo Tasarım Trendlerinde En İyi Beş Özellik Seçildi

2022 yılı ile hem yeni başlangıçlar yapıldı hem de logo tasarımlarında yeni trendler ortaya çıktı. Eğer bir logo tasarlayacaksanız logonun sahip olması gereken en önemli özellik zamansız olmasıdır. Kurumlar ve sahip oldukları markaları rekabet içindeyken yeni bir logonun da rekabette öne çıkması için 2022’nin en iyi beş logo tasarım trendleri nedir bilmek gerekli midir?

1- Logotype

Logotype tasarımı, logonuzda yer alan metindeki karakterler ile yaratıcı bir şekilde oynandığında ortaya çıkan olarak ifade edildi. Bu yöntem, diğerlerinden öne çıkan benzersiz ve sıra dışı bir fikir oluşturmak için kurum ya da markanın ismindeki bir harfin bir sembolle değiştirilmesi olarak belirtildi ve bu tasarım 2022 yılında logo tasarım trendlerinde listenin ilk sırasında yer alıyor.

2- Karalamalardan serbest biçimli çizim

Eskizler, 2022’de bolca görülen bir logo tasarım trendi olarak yerini aldı. Bu tasarım trendi ile markanın kişiliğini mükemmel bir şekilde yakaladığı söylendi.

3- Katmanlama

İngilizce de layering olarak ifade edilen katmanlama yöntemi ile örtüşen öğeler, derinlik, denge ve kontrast oluşturmak için farklı desenler, şekiller, dokular ve renkler kullanılarak tasarımlar oluşturuldu ve 2022 yılında birçok markanın logosunda bu yöntem görüldü.

4- Parlak Renkli Logolar

Siyah, beyaz logolar her daim tasarım trendlerinde yer alırken 2022 yılı ile logo tasarımında canlı, parlak renkler görüldü. Canlı bir renk paletine sahip olmak, daha genç bir kitleye hitap ettiği ifade edilirken, parlak renkler, markalara eğlenceli, dinamik ve modaya uygun olduğunu gösteren bir hava sağladığı iddia edildi.

5- Gradient Logo Tasarımları

İnstagram’ın sahip olduğu logo tasarımında da yer alan gradient, 2022 yılı ile birlikte yumuşak ve güvenli ancak karışık bir hava vermek için parlak renkler kullanıldı.