13 Haziran 2023 Salı
"Hayalet Sürücü" Çalışması, Otonom Araç İletişimleri İçin Görsel İstemleri Test Ediyor
Birleşik Krallıktaki Nottingham Üniversitesi'nden araştırmacılar, direksiyon başında bir insan olmadan yayaların yaklaşmakta olan arabalardan gelen görsel işaretlere nasıl tepki verdiğine bakmak için kamufle edilmiş bir sürücü kullandılar. Grubun Nissan Leaf test arabası yaklaşırken karşıdan karşıya geçmeye çalışan insanlar, insan sürücü bir koltuk başlığına benzeyen tam başlık da dahil olmak üzere araba koltuğu gibi görünmek üzere tasarlanmış giysiler giydiğinden, tamamen otonom bir araç olduğuna inandıkları için affedilebilir. Sürücünün aracı kontrol etmesini sağlar.
Çalışmanın arkasındaki fikir, otonom araçlara halkın güvenini belirlemek ve aracın niyetlerini veya sürüş davranışını yayalara iletmek için farklı Harici İnsan-Makine Arayüzlerinin (eHMI) kullanımını araştırmaktı.
Ekip, kaputun önüne adreslenebilir bir RGB LED matrisi ve ön camın üzerine bir LED şerit aracılığıyla üç tür görsel ekran denedi.
lk tasarım, "bir gözün papiller tepkisini taklit etmek için LED şeridi kullandı: yanal hareket, taramayı / farkındalığı gösterdi ve yanıp sönme, aracın yol verme niyetinin örtülü bir ipucunu sağladı." İkinci bir tasarım, araba bir yayaya yaklaştığında ("Seni gördüm" veya "Yol veriyorum" gibi) "insan benzeri dil" metin istemlerinin eşlik ettiği matris ekranda bir yüz ve gözlerden yararlanırken, üçüncüsü üretildi bir araç simgesi ve mesajı iletmeye çalışmak için "araç merkezli dil" kullandı.
eHMI'ler, bir Arduino Mega mikrodenetleyici kartı kullanılarak programlandı ve arka koltuktaki bir ekip üyesi tarafından buton kontrolleri aracılığıyla tetiklendi. Test aracı üniversite kampüsünde birkaç gün boyunca sürüldü ve ön ve arka ön kamera görüntüleri, çalışma süresi boyunca karşılaşılan 520 yayanın etkileşimlerini kaydetti. Daha fazla araştırmacı, insanlardan tüm deneyim hakkında kısa bir anketi tamamlamalarını istemek için geçiş noktalarında konumlandı.
Çalışma yakın zamanda Ergonomi ve İnsan Faktörleri 2023 Konferansında sunuldu. Ekip, yolun aşağısında, diğer savunmasız yol kullanıcılarının otonom araçlarla doğal olarak nasıl etkileşime girdiğini araştırmak istiyor ve ayrıca "halkın sürücüsüz bir araca tepkisinin zaman içinde nasıl değişebileceğini anlamak için" daha uzun süreler boyunca araştırma yapılmasını tavsiye ediyor.