2022 yılı üçüncü çeyreğin başlarında azda olsa artış gösteren yük taşımacılığı kazançları tekrar üçüncü çeyreğin sonlarında düşüş gösterdi.
Navlun Piyasası'nda yılın son çeyreğinde de aşağı yönlü riskin devam edeceği öngörülmektedir. Ana hatlarıyla bu riskin çerçevesine değinecek olursak;
1.Değişen tüketici modeli ve satın alma gücünün zayıflaması sonucu konteyner pazarında azalma.
2.Azalan talep sonucu yüksek hız ve verimliliğe sahip gemiler.
3.Rusya'nın kömür talebini düşürmesi, Avrupa ve Çin'in kömür ithalatını yasaklaması.
4.Karadeniz coğrafyasında sınırlı buğday ihracat hacmi olduğu görülmektedir.
Konteyner navlun oranlarının kutu başına 2021-2022'de olduğu gibi 7 bin dolar seviyesinden 2023'te ortalama 4 - 5 bin dolara düşmesini sürdüreceği beklenmektedir.
Kaynak