Bu çalışma ile yaptırılması zorunlu olan trafik sigortasında sektörün tüm paydaşlarının kazanacağı ve en başta kamu yararının gözetildiği bir yol haritası için çalıştıklarını ifade etti.
Eroğlu, Trafik sigortası yol haritasının kısa, orta ve uzun vadeli yapısal sorunların çözümleri içerdiğini ve açıklanan yol haritasının tüm ezberleri değiştiren bir çalışma olduğunu belirtti.
Trafik branşı; sigorta eksperi, sigorta şirketi, sigorta acentesi, tahkim gibi başlıkları içinde barındıran geniş bir alan olması nedeni ile bu yol haritasının oluşturulmasında yoğun emek harcandığı bildirildi. Türkiye'nin otoyol altyapısının bugün gelişmiş ülkeler seviyesine gelmiş olmasına rağmen branş bazında sorunlara bakıldığında en önemli hasar oranının sürücü kaynaklı hatalardan oluştuğunu bu nedenle sürücü kaynaklı kusurları azaltmak için çalışmalar yapılması gerektiğini ifade etti.
Ayrıca Eroğlu, poliçe yenilemede çok iyi sürücü olarak tanımlanacak 8’inci basamaktaki sürücüler için yüzde 50 oranında prim indirimi aynı şekilde çok riskli basamak olarak adlandırılacak 0'ıncı basamaktaki sürücülerin primlerine ise yüzde 200 sürprim uygulanacak şekilde çok radikal bir uygulamaya adım atıklarını belirtti.
Kaynak