İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu - myo@gelisim.edu.tr

Moda Tasarımı








 Livestream shopping – Canlı Yayın Alışverişi


Çin’de popülerleşen Livestream shopping - Canlı Yayın Alışveriş yöntemi, Batı dünyasında da hızla yayılıyor.


Tommy Hilfiger’ın Çin’de yaptığı canlı yayının, 16 milyon kişi tarafından izlenmesi ve iki dakika içerisinde 1300 ürünün satılması, bu yöntemin kârlılığını ortaya koyan kanıtlardan. Henüz Çin’deki kadar popüler olmasa da, Amerika menşeli NTWRK ve Farfetch ile anlaşan Bambuser gibi start-up’lar, çeşitli moda markalarına hizmet vermeye başladılar. H&M, Adidas gibi hızlı moda markalarına ek olarak Burberry gibi yüksek moda markaları da livestream shopping yöntemini denemeye başladı.

Metaverse’un araştırmasına göre, canlı yayın alışverişine ilgi her geçen gün artıyor. Metaverse bu yöntemi, Mayıs ayı boyunca her cuma canlı yayın etkinlikleri düzenleyerek denedi ve Kasım ayından itibaren livestream shopping özelliğini bünyesine kattığını duyurdu.

Detaylı bilgi için tıklayınız.