İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu - myo@gelisim.edu.tr

Lojistik








 Tırlar Yardıma Koşunca AB’ye Çıkışlar Yüzde 30 Oranında Düşüş Gösterdi


Asrın felaketi olarak ifade edilen yaklaşık kırk beş bin kişinin hayatını kaybettiği Türkiye’nin yaşadığı en büyük felaketlerden biri olan Kahramanmaraş depreminin yaraları hala sarılmaya çalışılıyor. Bu amaçla lojistik sektörünün önde gelen firmaları deprem bölgesine yardımlarını ulaştırmaya çabalıyor. Yüzlerce firma sahip oldukları tırlarını bölgeye destek olmak için gönderdi. Özellikle ilk 10 güne yönelik olarak UND 2.500’ün üzerinde, UTİKAD’da 500’den fazla tırı deprem bölgesine gönderdi. Aynı zamanda hava, deniz ve demiryolundan gerçekleştirilen ulaştırma çabaları da hız kazanarak artış gösterdi.


Konuyla ilgili bakanlık yetkilileriyle birlikte Afad’ın koordinasyonunda gerçekleşen, UND ve UTİKAD’ın başta geldiği ve bununla beraber lojistik sektörü kapsamında yer alan Sivil Toplum Kuruluşları’nın da dahil edildiği kriz masaları oluşturuldu. Bu kriz masalarında yardım malzemelerini deprem bölgesine ulaştıracak lojistik desteğini sağlamak amacıyla neredeyse 7/24 aralıksız bir şekilde çalışmalar devam etti. Konuya yönelik olarak UTİKAD yani Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği Başkanı Ayşem Ulusoy deprem sürecine yönelik olarak lojistik sektörünün tek yürek olarak çalışmalarda yer aldığının altını çizerek şu değerlendirmelerde bulunmuştur: ‘’ Lojistik sektöründe yer alan bize ait firmalar bugüne dek edindikleri tecrübeler dolayısıyla hareket kabiliyeti yüksek aynı zamanda da hızlı bir şekilde aksiyona geçme gücüne sahip. Bu sebeple birbirimize de çabucak kenetlenme potansiyelimiz var. Bu oldukça güzel bir şey. Biz bu sayede oradaki gücümüze de şahit olduk. Lojistik sektörünün bu konuya yönelik olarak ne ölçüde katkıda bulunabileceğini de görmüş olduk’’.

Depreme yönelik neredeyse tek yürek olarak çalışmalar gerçekleştiren lojistik sektörü, ilk 10 gün içerisinde üç binin üzerinde tırı deprem bölgesine gönderdi. Bu durum ihracata dair gerçekleştirilmesi gereken taşımacılık faaliyetlerinin ikinci plana alınmasıyla beraber sınır kapılarından AB’ye çıkışlarda %30 civarında azalma oluşturdu.

Haberin devamına buradan ulaşabilirsiniz.