İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu - myo@gelisim.edu.tr

Halkla İlişkiler ve Tanıtım








 Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı Öğrencileri “Müslüm” filmini izleyerek sanatçı markalaşma sürecini tartıştı


İstanbul Gelişim Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı öğrencileri son günlerde gişe başarısı ile toplumda gündem yaratan “Müslüm” filmini izledi. Sinema etkinliğinin ardından sanatçı markalaşma süreci ve topluma mal olma kriterleri film üzerinden tartışılarak görüş alışverişinde bulunuldu.


Halkla İlişkiler ve Tanıtım programı olarak her yıl olduğu gibi bu yılda kültürel etkinlikler kapsamında bir film seçilerek bu filmi izlemek üzere sinemaya gidildi. Geçen yıl “The Greatest Showman” filmi izlenerek halkla ilişkiler modellerinden basın ajansı modeli temsilcisi P. T. Barnum ve halkla ilişkiler uygulamaları tartışılmıştı. Bu yıl ise Ketche ve Can Ulkay’ın yönettiği “Müslüm” filmi üzerinden topluma mal olan bir sanatçının biyografisi el alınarak bugünkü tanınılırlığa ulaşana kadar Müslüm Gürses’ in yaşamındaki dönüm noktaları tartışıldı.
 
Bir toplumun sosyolojik yapısının önemli öğelerinden birinin popüler ve yaygın olan müzik türü olduğundan  ülke tarihi dahilinde gelişen arabesk müzik kültürü, bu kültürün önemli temsilcilerinden biri olan Müslüm Gürses’in yaşamından yola çıkılarak irdelendi. 1950’lerle birlikte köyden kente göç ederek coğrafya ve kültürlerinden koparak yaşayan “göçmen” kesimin arasında Müslüm Gürses’in fenomen haline gelişi ve “Müslüm Baba” olarak anılma süreci üzerine fikir alışverişlerinde bulunulmasının ardından Adorno’nun popüler kültür ve kitle kültürü kavramlarının Türk kültürü içerisinde film üzerinden değerlendirilmesi sonrasında etkinlik sonlandırıldı.

 Galeri


 Galeri